Perspektiv

Min otroligt delusionerade kusin var här nu på kvällen. Hon fyller år på fredag... Hon och min moster bakade. Min moster ville veta vad jag  vill ha när jag fyller 18... Den eviga frågan. Jag kommer seriöst inte på något. Illa. Det är då jag innser vilken märklig världsbild min kusin har. Hon tror att man kan önska sig en lägenhet i present, och tror också att 50 000 inte är så mycket pengar... Så vad ska man önska sig? En resa? Upplevelser? En kamera? Det är vad moster och kusin tycker är en bra idé. Eftersom jag bor hemma behöver jag ju liksom inga stekpannor och grejor. En resa? Till Italien tyckte kusinen. Eller New York. Men vafan gör man där? Ska man se en stad kan man ju lika gärna ta bussen till Göteborg eller nått. Eller är jag bara cynisk nu? Mjaa, antagligen. Men ärligt, jag ser bara kostnader överallt. Hur kan man ta emot en resa som gåva? Det är massor av pengar, bara resan och sen ska man ha mat och gå på museeum och helt säkert shoppa. Säg att jag åker till New York med min moster, hon betalar allt. Asså jag knappt kan säga till mina föräldrar att jag behöver pengar till en ny jacka. Jag skulle ha seriösa problem. Jag skulle gå i klädaffärer hela dagarna, för det är vad min moster gör, men jag skulle komma hem med på sin höjd ett par skor eller en tröja. Sen skulle jag gnissla tänder över miljöutsläpp och grejor också.

Tittade på VH1 förut... Jag måste sluta klanka ner på den stackars kanalen hela tiden, dom spelar bra musik. Bättre än MTV som inte spelar musik utan bara sina meningslösa tv-serier. På temat "Then and Now" visade dom först Green Day anno 1995, låten When I come around och sen 21 Guns från iår. Ganska stor skillnad mellan 1995 och 2009. Inte musiken men bandmedlemmarnas utseende. Då var dom söta och gräsligt klädda, nu har Billie Joe Armstrong kolsvart hår och dom har svart smink. Att se videon från 1995 fick mig att tänka på hur annorlunda det var förr. 1995 fyllde jag 4 år. Jag fick nog en docka eller LEGO. Jag var överlycklig iallafall. Vem blir inte glad av LEGO? ;) Varför ska det vara så svårt nu när någon undrar vad man vill ha?

Jag inser tydligt I-landsproblem statusen av mitt så kallade problem. Tro inget annat.


Kommentarer
Postat av: Fia

Livet blir bara krångligare och krångligare, men vissa saker är också mkt roligare som man inte kunde göra förr:)

2009-07-10 @ 20:30:05
URL: http://myheartarered.blogg.se/
Postat av: Malin

precis :D

2009-07-12 @ 00:27:51
URL: http://ettparblaastrumpor.blogg.se/
Postat av: Oscar

Jaha Fia... intressant ståndpunkt... Malin, du har ju helt rätt, vafan skulle man möjligen kunna göra i New York? Jag kan inte komma på nååågonting jag skulle vilja göra utomlands... jag måste bli bättre på att skriva ironiskt...

2009-07-19 @ 22:26:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0