Paradoxer

För ett tag sen kunde man läsa på MSNs nyhetssida att det hade inträffat en olycka på Liseberg. Kanonen hade fastnat i sitt högsta läge. Räddnings personal hade talat med dem som satt fast och dem tycktes vara vid gott mod och ingen hade fysiska skador.
HUR kan det vara en OLYCKA när ingen är skadad? Och alla mår bra och är vid gott mod? Olycka? I think not! En olycka är när något gått fel och folk är i direkt fara eller skadade! En incident eller driftfel eller något liknade kan jag gå med på, men inte olycka. :@


Sen har vi TV 4 Gold. Kanalen som sänder Fame, Doktorn kan komma, 21 Jump street och MASH. Dom säder även tvserien Robin Hood. Just nu visar dom andra säsongen. (Ända till alldess nyss trodde jag att det bara fanns två säsonger men efter en snabb koll på www.IMDB.com  innsåg jag att det finns en tredje säsong.:D:D:D) Vilket gör faktumet att TV4 Gold sänder programmet ännu mer paradoxalt.  På TV4 GOLD(!) sänder dem ett program som så sent som denna våren det visades nya avsnitt av! Resten av programmen har varit nedlagda i ca 20 år... :@

Det är sånt här som gör mig lite förbannad... När jag inte har något annat att irritera mig på.

Kommentarer
Postat av: Fia

jah tror ja ska sluta åka åkatraktioner på lisseberg :O

2009-06-20 @ 19:38:47
URL: http://myheartarered.blogg.se/
Postat av: Malin

inte då :O

2009-06-20 @ 20:21:52
URL: http://ettparblaastrumpor.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0