Love Is a Rose

Att jag var Sveriges sämsta bloggare är inget nytt. Men jag är tvingad att uppdatera bloggen eller dö. Påhittigt Oscar, väldigt påhittigt.

Jullovet är slut väldigt snart, jag har prov imorgon. Vet inte vilken tid eller sal. Känns underbart. Glömde böckerna i skolan innan lovet. Toppen. Har kopierat en sida av Oscar läst texten i boken en gång. Vi kan summera detta till att jag älskar min svensklärare. Hon är toppen.
Ett mail om tid och plats för provet hade ju varit fint. Sen att hon blev irriterad över att min uppkörning var samma dag som provet är ett annat exempel på hur fantastisk hon är. När jag bokade uppkörningen första gången hamnade det på nationella provet i svenska. Bokade om med mins tre datum som det inte fick hamna på. Tro fan att hon flyttar på provet då, så det ändå är på ett litteraturprov.
Jag sitter och pluggar nu. Vilket består av att läsa på wikipedia om Fröding, Lagerlöf och Strindberg. Provet lär ju gå bra…

Tyvärr varvar jag pluggande med Doctor Who, och just nu lite Torchwood. Mysigt är ord rätt för det. Mysigt men ineffektivt.


Love Is a Rose - Jill Johnsson



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0